E-Ticaret ve Pazarlama

“Günümüzde teknoloji hızla geli şirken, işletmelerin stratejilerini doğrudan etkilemektedir. Böylelikle e-ticaret ve pazarlama süreçlerini yönetmek, işletmeler için rekabet avantajı yaratan bir konu haline gelmiştir. Bölümümüzde, sektörün ihtiyaç duyduğu, teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, işletmelerin e-ticaret ve pazarlama hedeflerini gerçekleştirmelerine yönelik tasarım, analiz ve uygulama basamaklarına hâkim insanlar yetiştirmekteyiz ve bundan büyük bir keyif almaktayız.”

Öğr. Gör. Doğuş Yüksel
Bölüm Başkanı

Akademik Kadro

Nusret YURTER

Doktor Öğretim Üyesi

E-Ticaret ve Pazarlama

Doğuş YÜKSEL

Öğretim Görevlisi

E-Ticaret ve Pazarlama Bölüm Başkanı

Bora ÖÇ

Öğretim Görevlisi

E-Ticaret ve Pazarlama

Dijitalleşen Çağımızın Kilit Noktası

İş ve Kariyer Alanları

Kamu kurumlarının kurumsal iletişim departmanları,
Özel kurumların kurumsal iletişim departmanları,
Tüm işletmelerin pazarlama departmanları,
Dijital medya ve pazarlama ajansları,
E-ticaret Uzmanı, Dijital Pazarlama Uzmanı, Sosyal Medya Yöneticisi, Kurumsal İletişim Sorumlusu, İçerik Yöneticisi ünvanları ile çalışabilirler.

Öğrenci Görüşleri

Ender ÇOKER

Ankarada, bir çok program olmasına rağmen, Ostim Teknik Üniversitesi E-Ticaret ve Pazarlama Programında okumayı ve bilgimi artırmayı seçtim. Peki, diğer öğrencilere göre yaşımın oldukça ileri olmasına rağmen, niye böyle bir üniversitede ve programda okumayı tercih ettim ? Emekli bir insan ve yaşımın 50’li yaşlarda olmasına rağmen, yaptığım araştırmalar sonrasında, bu bölümde okuma isteğim ve gayretim hayli arttı. Çevremdeki arkadaşlarımın çocuklarının, yeni bir üniversite olmasına rağmen, özellikle OSTİM organize sanayi bölgesinde uzun süreli uygulama ve staj imkanlarından bahsetmesi beni bu üniversiteye ve programa yönlendirdi. Bu bölümü kazandığıma gerçekten çok sevindim. Fakat, Pandemi belası nedeniyle, eğitimimizi bir sene boyunca uzaktan eğitim olarak aldık. Özellikle hocalarımızın yoğun gayretiyle, hem E-Ticaret sınıf derslerinde hem de İngilizce gibi genel derslerde, yüzyüze eğitimi aratmayacak şekilde teorik ve uygulamalı olarak derslerimizi aldık. İlk sene eğitimimizde benim farkettiğim en önemli husus, programımızın öğrenci odaklı olmasıydı. Öğrencilerin, mesai saatlerine bakılmaksızın, öğretim üyeleri ile irtibata geçebildiği, derslerde anlaşılamayan hususları serbestçe sorabildiği, ek derslerin planlanabildiği ve özel sorunlarının dahi paylaşabildiği bir sistemin var olmasaydı. Devlet üniversitelerinde, lisans ve yüksek lisans yapmış bir kişi olarak, böyle öğrenci odaklı bir yapıyı görmek oldukça zordur. Hele bölüm başkanımız Doğuş hocamızın ve Bora hocamızın, derslerin kavranmasına yönelik kendilerini çok fazla yıpratmaları ve öğrencileri amansız takibi takdire şayandır. Öğrencilerin sosyalleşmesi kapsamında kahve saatlerinin online olarak düzenlenmesi de bu salgın dönemindeki güzel faaliyetlerdendir. Bu program da diğer dikkatimi çeken husus ise ders içeriklerinin tespitine yöneliktir. Örneğin; bir E-Ticaret uzmanı veya dijital pazarlama uzmanın ihtiyaç duyduğu konular eksiksiz tespit edilmiş, nazari seviyede ve uygulamaları ile bize çalışacağımız alanlarda tam bir güven duygusu vermektedir. Çalışacağımız firmaları, bilgilerimizle aydınlatabileceğimiz ve yönlendirebileceğimiz inovatif bilgiler de programımızda yoğun olarak yer almaktadır. Artık insanların oturduğu yerden, bölgesel ve global olarak herşeyi internetten satın alma imkanının olduğu bir dönemde, geleneksel ticaret ve pazarlamanın payı oldukça azalmıştır. Web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile beraber E-Ticaret ve Pazarlama, tüm sosyal medya platformları, alışveriş platformları ve internetin ulaştığı her yerde ve sistemlerde rakipsiz hale gelmiştir. Bu rakipsizlik iş imkanlarını da beraberinde getirmektedir. Fizyoterapist oğluma iş ararken şuna şahit oldum; şu anda fizyoterapistten çok daha fazla E-ticaret uzmanı veya dijital pazarlama uzmanı aranmaktadır. Bu programda yer almak gelecek açısından çok büyük imkanlar vaat etmektedir. Çok daha iyi bir gelir vaat etmektedir. Benim açımdan ise emeklilikten maaşıma destek çok iyi bir ikinci gelir kapısı açmaktadır bana. Programımızın ikinci yılının ilk döneminde ve ikinci dönemindeki OSTİM sanayi bölgesindeki büyük firmalarda tam zamanlı işyeri ve staj eğitimleri, bu programın deneyim kısmı açısından eşsiz bir imkan sağlamaktadır. Böyle bir iş yeri eğitiminin çoğu üniversitede icra edilmesinin, imkanları ve fonksiyonları açısından, sağlanamayacağını değerlendiriyorum. Bu programı duyup da bu eğitim imkanını kaçıran öğrencilerin büyük bir kayıp yaşayacaklarını değerlendiriyorum.

Ender ÇOKER

E - Ticaret ve Pazarlama
Özlem EKE

Ben 20 yıldır bir kamu kuruluşunda memur olarak çalışmaktayım ve aynı zamanda Ostim Teknik Üniversitesi E-ticaret ve Pazarlama Bölümü öğrencisiyim. Ostim Teknik Üniversitesi bana ikinci bir kariyer yaratma fırsatı verdi; emekliliğime az bir süre kala yepyeni bir ortamda buldum kendimi. Günümüz dünyası dijital dönüşüm sürecinde, tarihi günlere tanıklık ederken ben e-ticaret ve pazarlama bölümü eğitimleri sayesinde geleceği tekrar yakalamayı başardım. Hocalarımın desteği, ilgisi ve yönlendirmesi ile hem çalışıp hem okuyorum ve yepyeni bir kariyer geleceği ile hayallerim hayata geçecek kadar yakın artık.

Özlem EKE

E - Ticaret ve Pazarlama
Ömür Can TAMER

Şimdi bu yazıyı okurken muhtemelen aklınızda birkaç üniversite var ve bunlardan biri Ostim Teknik Üniversitesi. Rahatça ve içten bir şekilde söyleyebilirim ki hiç tereddüt etmeden Ostim Teknik Üniversitesini gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz. Sanki reklam almış gibi bir giriş yaptıktan sonra gelelim Ostim Teknik Üniversitesini ve E-ticaret ve Pazarlama programını niye tercih etmeniz gerektiğine. Öncelikle Ostim Teknik Üniversitesi benim okuduğum ikinci üniversite. İlk üniversitemi bir devlet üniversitesinde okudum ve inanın ki daha ilk seneden iki üniversite arasında ki farkı görmemek imkansızdı. Ostim Teknik Üniversitesini tercih etmemin en önemli sebebi bize sunulan staj imkanları. Devlet üniversitelerinde bu imkanlar çok sınırlı iken hatta bazı bölümlerde staj opsiyonel iken Ostim Teknik Üniversitesinde bu zorunlu ve kendi bölümümüzle alakalı işletmelerde staj yapmamıza olanak sağlıyor. Bunun dışında muhtemelen başka yorumlarda gördüğünüz hocaların kalitesi vesaire konularına girmeyeceğim zaten bunu okula başladıktan sonra anlayacaksınız. Okulumuz bizi girişimcilik konusunda diğer üniversitelere nazaran çok iyi bir şekilde destekliyor. Hatta daha 1.sınıfta kendi girişimcilik projemizi bile hazırlayıp sunumunu gerçekleştirdik. Eğer girişimci birisiyseniz bunu okuduktan sonra direkt Ostim Teknik Üniversitesini ilk tercihe yazdınız bile. E-ticaret ve Pazarlama programından bahsetmeden bu yazıyı bitirmek olmaz. Bu program benim tercih yaptığım dönem Türkiye’de sadece iki üniversitede vardı ve muhtemelen birkaç sene içinde çoğu üniversitede bu programı göreceğiz sebebi ise artık neredeyse her şey internet üzerinden yapılıyor. Bir şey almak istediğimizde hemen elimizin altında olan telefonu çıkararak istediğimiz yerden istediğimiz şeyleri rahatça alabiliyoruz. Ben tercih yaparken öncelikle ders içeriklerini incelemiştim ve gördüm ki bu ders içerikleri sürekli kendini yenileyen ve güncel kalmayı başarabilen bir şekilde tasarlanmış. Diyelim ki bu sene yeni bir trend moda oldu ve bir bakıyorsunuz ki bu hemen ders içeriğimize eklenmiş. Derslerimizde E-ticaret, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi gibi derslerin yanı sıra Adobe programlarını (Photoshop, Illustrator, Premiere) ve web site kurulumunu da uygulamalı bir şekilde öğrenmiş oluyoruz. Bu sayede bu programımızdan sorumlu Doğuş hocamızın dediği gibi Diğer programların aksine stajlara donanımlı bir şekilde gideceğiz ve derslerde öğrendiğimiz şeyleri direkt stajlarda uygulayabileceğiz. Belki de biz işletme sahiplerine yeni bir şeyler öğretmiş olacağız. Bu programın en büyük artısı bence bu. Bu uzun yazıdan sonra umarım sizlere okulumuz ve programımız hakkında fikrinizi olumlu yönde değiştirebilmişimdir.

Ömür Can TAMER

E - Ticaret ve Pazarlama
Furkan PALA

Öğrencilerini günümüz dünyasına ve geleceğin olası ihtiyaçlarına göre hazırlamaya odaklanmış Ostim Teknik Üniversitesi dinamik, girişimci ruhlu, sektöre hâkim, tecrübeli ve öğrencilerle güçlü iletişimler kurabilen bir akademik kadroya sahipken üretimin kalbi olan OSTİM bölgesinin tüm bilgi birikimini de seminerler, webinarlar, konferanslar ve çeşitli organizasyonlar ile birlikte öğrencilerine aktarmakta. Üniversite “verimlilik” üzerine kurduğu bu eşsiz vizyonu, geleceğin mesleklerine yönelik attığı yenilikçi adımlarla da pekişmiş durumda. Teknolojinin önünü açtığı “Dijital Medya” ve “E-ticaret” kavramlarının popüleritesinin gelecekte de ivmelenerek artacağını gözlemlemekteyiz. Ben de Ostim Teknik Üniversitesi’nde bu bölümün ilk mezunlarından olarak bu kavramları teoride öğrenmekle kalmayıp uygulamalı derslerde Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Premier gibi programlar ile pazarlamanın ihtiyaç duyduğu görsel içerikleri oluşturmayı ve online alışveriş platformlarında panel kullanımını öğrenerek pratikte de derinleştirildim. Ayrıca marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, işletme yönetimi gibi derslerle de yetkin bir pazarlamacının hakim olması gereken her konuda uzman akademisyenler ve derslere katılım gösteren sektörel aktörler tarafından donatıldım. Bütün bu faydaların ışığında, bugüne değil geleceğe hazırlanan, kendine güvenen ve büyük işler yapmanın hayalini kuran tüm adayların bu ailenin bir parçası olmak isteyeceğine eminim.

Furkan PALA

E - Ticaret ve Pazarlama