Abdulhamit SEVGİ

Öğretim Görevlisi
Mekatronik

Deneyim & Aktiviteler

Lisans derecesini Mekatronik Mühendisliği Endüstriyel Robotlarda Kullanılan Algılayıcılar ve Dönüştürücüler alanında tamamladı. Yüksek Lisans Derecesini Mekatronik Mühendisliği Anabilim Dalında, Derin Öğrenme ve Görüntü işleme yöntemleri ile Otonom kontrol alanında tamamladı. TÜBİTAK 2241-A Sanayi Odaklı Lisans Bitirme Tezi Yürütücü olarak görev aldı. Karabük Üniversitesi BAP Koordinatörlüğü desteği ile Otonom Araç Uygulaması gerçekleştirdi. TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları ve Teknofest İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali “Robotaksi” adlı yarışı Kapsamında çok sayıda Ar-Ge ve üretim projesinde yer alarak otonom-yarı otonom sistem tasarımı ve yazılımı alanında mühendislik çalışmalarında sorumluluk üstlendi. Çeşitli Robot yarışmalarında hakemlik ve yazılım birim liderliği yaptı. Ulusal dergilerde yayınlanan makaleleri bulunmakta olup ulusal ve uluslararası dergiler için makale çalışmalarına devam etmektedir. İlgi alanları: Endüstri 4.0 Uygulamaları, Biyomedikal Cihaz Teknolojisi, Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Sensör Füzyonu, Robotik Kodlama, Yapay Zekâ ve Derin Öğrenme Uygulamaları, Görüntü İşleme, Otonom Taşıt Teknolojisi ve Mekatronik Sistemleri’dir.

Eğitim Bilgileri

Ünvanlar ve İş Deneyimleri

Röportaj

Üniversitemiz Meslek Yüksekokulu İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü Programında Öğretim Görevlisi görevinizle sizleri tanıyoruz. Ama sizi tanımayanlar için kendinizden kısaca bahseder misiniz?

Lisans, Yüksek Lisans Mekatronik Mühendisliği mezunuyum. Mesleğine lise çağlarından beri aşık bir insanım. Endüstriyel robotlar, otonom taşıt teknolojisi, yapay zeka ve sensör füzyonu alanlarında çalışmalar yaptım ve halen bu alanlarda çalışmaya devam etmekteyim. 2020 Nisan ayında Ostim Teknik Üniversitesi ailesine katıldım ve halen görevime devam etmekteyim.

Sizce üniversitemizde verilen mesleki eğitiminin en önemli farkları nelerdir? Mesleki eğitimde sahada da var olmanın katkılarından kısaca bahsedebilir misiniz?

En önemli fakları “Geleceğin İnşası” ve “Girişimcilik” dersleri ile öğrencilerin içlerindeki girişimci ruhunu canlandırması ve yol göstermesi. Bunun yanı sıra İş Yeri Eğitimi, İş Yeri Deneyimi ve İş Yeri Uygulaması dersleriyle sahayı tanıyan ve kendini sahanın isteklerine göre geliştiren bir öğrenci kadrosu yetiştirmesidir.

Otonom araç uygulaması gerçekleştirdiğinizi, pek çok yarışmada projelerde yer alarak proje sorumluluğu üstlendiğinizi biliyoruz. Kendinizden yola çıkarak Üniversitemizi tercih ederek proje geliştirmek isteyen öğrencilerimize nasıl bir yol gösterirsiniz?

İlk olarak gerçekten neyi sevdiğini, neye yetenekli olduğunu ve ne istediğini bilmeleri çok önemli. Öğrenciler eğer sevdikleri ve yetenekleri olan bir alanda üniversite okurlar ve proje geliştirmek isterlerse bütün zorlukları bir şekilde aşarlar. Tabi bunun yanı sıra özverili çalışmakta gerekiyor. Hattat Mehmet Efendi ve Oduncunun hikâyesi var, okumalarını tavsiye ederim. Oradaki oduncu gibi mesleklerine, projelerine dört kolla sarılırlarsa başarıya ulaşacaklardır.

Hayata geçirmeyi planladığınız ya da üzerinde çalıştığınız projelerinizi bizlerle paylaşır mısınız?

Aslında birden çok proje var. Ben televizyonda, internette ve diğer kaynaklarda gördüğüm bütün teknolojik gelişmelerde; “Proje olarak ben olsam nasıl yapardım? Neler eklerdim? Bu projeyi gerçekleştirmek için hangi alanlarda bilgim yok? Bu alanlarda kendimi nasıl geliştirebilirim?”… gibi düşüncelerim oluyor ve bu düşüncelerimi projelere dökmeye gayret ediyorum. Bunun yanı sıra sevgili babam ve anneme yardımcı olacak tarımsal projeler planlıyorum. Tabi bunlar uzun zamana yayılmış işler şu an çoğu plan ve yöntem bulma aşamasında.

İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü Programı veya Meslek Yüksekokulu programlarımızda okumak isteyen öğrencilere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

Öncelikle havacılıkla ilgili birkaç kitap okusunlar ve kendileri üzerinde oluşturduğu etkiyi ve hevesi test etsinler. “Bulutların Üstüne Tırmanırken”, “Bir Jet Pilotu’nun Anıları”, “Uçuş 345”, “Havada Kalan Sorular”, “Kalbimdeki Kanatlar”, “Sivil Havacılıkta Kariyer”, “Göklerin Kurdu”… gibi bir okuma listesi tavsiye edebilirim, bu listeyi daha da arttırabilirler. Daha sonra elektronik, mekanik, yazılım ve kontrol alanlarını derinlemesine incelesinler. Bu alanlardan hangisini seviyorlar hangisine yetenekleri var bunu bulsunlar. O alanda çalışmaya başlasınlar ve kendilerini şimdiden geliştirsinler.

İnsansız hava araçları artık lojistikten tarıma kadar pek çok sektörde aktif bir şekilde kullanılıyor. Ayrıca izinsiz ve ehliyetsiz insansız hava aracı kullanmanın yasak ve bu durum beraberinde uzmanlaşmayı getiriyor. Bu sebeple bölümden mezun olacak öğrencilerin yapacağı meslekler geleceğin mesleklerinden diyebilir miyiz?

Dediğiniz gibi programımızın önü açık ve geleceği parlak şu anda, mezun olan öğrencilerimiz hem İHA’ların teknik kısmında olan bilgileri hem de pilotluk alanındaki becerileri onların piyasada tercih sebebi olacaktır. Tabi bütün güzel şeyler özveri ve çalışmak ile elde edilebilir. Rod Whitaker’in şu sözünü dikkate almaları lazım; Başarı yalnız sözlüklerde çalışmadan önce gelir.

Sizin yer vermemizi istediğiniz, sizin çalışmalarınıza dair eklemek istediğiniz diğer bilgiler nelerdir?

Benim yaptığım çalışmalardan ziyade öğrenci adayı arkadaşlarıma birkaç tavsiyem olacak.

  • Kendinize gerçek anlamda size katkısı olacak hobiler edinin.
  • En az iki yabancı dil öğrenin. Tabi ki biri İngilizce olsun.
  • Herhangi bir konuda sizden daha çok bilen bir kişinin sizden tek farkı o konu için sizden daha çok zaman ayırmış olmasıdır. Sizde o konuya vakit ayırıp aradaki farkı kapatabilirsiniz. Asla vaz geçmeyin.
  • Yeteneklerinizin farkına varın.

Haftalık Ders Programı

YÖK Formatlı CV

Yayınlar