Hilmi Bahadır TEMUR

Öğretim Görevlisi
Bilgisayar Programcılığı Programı Sorumlusu

Deneyim & Aktiviteler

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Eğitimi ile Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Enformatik A.B.D. yüksek lisans eğitimlerinden sırasıyla 2014 ve 2019 yıllarında tamamladı. Hali hazırda Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri(BÖTE) alanında doktora eğitimine devam etmektedir. Önlisans düzeyinde Grafik ve Animasyon II, Web Tasarım Temelleri, Veri Tabanı ve Yönetim Sistemi dersleri vermiştir. Aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığı’nda öğretmen olarak görev yapmıştır. Kurumsal ve kişisel projelerde görev almıştır. Akademik dergilerde yazarlık ve hakemlik yapmaktadır.

Eğitim Bilgileri

Ünvanlar ve İş Deneyimleri

Röportaj

Üniversitemiz Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programında Öğretim Görevlisi görevinizle sizleri tanıyoruz. Ama sizi tanımayanlar için kendinizden kısaca bahseder misiniz?

1988 yılında Hatay’da dünyaya geldim. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri bölümünde lisans eğitimi tamamladıktan sonra yine aynı üniversitede Fen Bilimleri Ens. Enformatik ABD da Dijital Mentörlük alanında yüksek lisansımı tamamladım. Yüksek lisans eğitimim boyunca özel sektörde bilgi işlem bölümlerinde görev aldım. Daha sonra MEB’e bağlı farklı okullarda öğretmenlik yaptıktan sonra İskenderun Teknik Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bölümünde öğretim görevlisi olarak akademisyenlik dünyasına adım atmış oldum ve şimdi ideallerimi gerçekleştirebileceğim OSTİM Teknik ailesinde görev yapmaktayım.

Sizce üniversitemizde verilen mesleki eğitiminin en önemli farkları nelerdir?

Bu konu benim için çok önemlidir. Çünkü ben de mezun olduğumda ilk özel sektörde işe başladığımda gördüm ki okulda aldığım eğitim ile sektörün beklentisi farklıydı. Ama OSTİM Teknik Üniversitesinde verilecek mesleki eğitimler belirlenirken sektördeki kişilerle iletişim halinde olunması ve gelen dönütlere göre revize edilmesi diğer tüm üniversitelerin önüne geçiriyor.

Mesleki eğitimde öğrencilerin eğitim alırken sahada da var olmalarının öğrencilere ne gibi katkıları vardır, kısaca bahsedebilir misiniz?

Aslında az önce de bahsettiğim gibi öğrencilerimiz sektöre başlamadan sektör tecrübesinin olması diğer öğrencilerin en az 2 adım önünde hayata başlamasını sağlıyor. Birçok iş görüşmesine katıldım ve işe alınacak personelin maaşını belirleyen en önemli kriter kaç yıllık tecrübesinin olmasıdır. OSTİM Teknik Üniversitesi mezunu tüm öğrencilerimizin eğitim aşamasında saha tecrübesinin olması çok kıymetlidir.

Hayata geçirmeyi planladığınız ya da üzerinde çalıştığınız projelerinizi bizlerle paylaşır mısınız?

Üzerinde çalıştığım projeler olarak Tübitak 4005 kapsamında dijital içerik geliştirilmesi alanında yine Tübitak 1005 kapsamında Lokman Hekim Üniversitesi ile ortak çalışmamız mevcuttur. İHA tabanlı güvenlik çalışmalarımız ve bir adet BAP projemiz devam etmektedir. Planladığım çalışmalardan bir tanesi olarak Dijital mentörlük kapsamında öğrencilerimizi üst sınıftan veya sektör tecrübesi mentörlerle aktif etkileşimlerini sağlayacak bir platform hazırlanması var. Diğer planlarımi de olgunlaşınca söylerim.

Bilgisayar Programcılığı Programı veya Meslek Yüksekokulu programlarımızda okumak isteyen öğrencilere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

Bilgisayar Programcılığı öğrencilerime yıllardır derslerimde de söylediğim gibi teknoloji sürekli gelişen ve değişen bir alandır. Bu alanda hayatta kalmak istiyorsanız kendinizi sürekli geliştirecek, araştıracak ve öğrenmeye açık olmanız gerekmektedir. Bilişim sektörü diğer alanlardan çok farklıdır. Mesela matematik öğretmeni olsaydım bir defa ders içeriği hazırlar ve neredeyse emekli olana kadar pek değiştirmeden anlatırdım ama Bilişim alanında içeriklerin, platformların ve yazılım dillerinin sürekli değişmesinden dolayı her ders öncesi alan taraması yapmamız gerekmektedir. Bunun için tekrar söylüyorum Bilişimci olmak istiyorsanız bunlara hazırlıklı olmalısınız. Sürekli araştırma ve değişim…

Dijitalleşen dünyamızda işletmeler her geçen gün işlerini online ortama taşıyor. Özellikle salgın sebebiyle tüm dünyada dijitalleşmeye verilen önem daha da arttı. Bu süreci iyi yönetebilen kuruluşlar çok büyüdüler. Bu sebeple Bilgisayar Programcılığı mezunu öğrencilerin yapacağı meslekler geleceğin mesleklerinden diyebilir miyiz? Siz bu konuda ne söylemek istersiniz?

Evet diyebiliriz. Pandemi döneminde görüldü ki tüm işletmelerin kapalı olduğu dönemde en çok ihtiyaç duyulan kişiler yazılımcılardı. Bu süreçte online alışveriş ve robot teslimatlardan daha çok bahsedilmeye başlandı. Covid-19, online alışverişi olmazsa olmaz bir olgu haline getirdi. Alışveriş ve teslimat sürecinin yanı sıra dijital ve temassız ödeme seçenekleri sunan yerler vatandaşların gözünde daha avantajlı bir konuma geldi. Online konser akışı dünya çapında önem kazandı. Müzeler ve uluslararası sergi siteleri vatandaşlara sanal turlar düzenlemeye başladı. Bunların yanı sıra tüm ülkeler teknolojinin eğitimde kullanılmasına dek tüm öğrencileri aynı yoldan yürümeye, aynı şekilde öğrenmeye, aynı şeyi öğrenmeye çalıştılar. Ancak dijital dönüşüm ile teknoloji hem eğitmenlere hem de öğrencilere birçok kişiselleştirilmiş çözüm sunuyor. Toplu alanlara girişlerde kurulan ateş ölçen akıllı sensörler, akıllı telefonlarda kullanılan uygulamalar hayatı kolaylaştıran ve güven veren uygulamalar olacaktır. Tüm bu ve daha fazlası için yazılımcılara ihtiyacımız vardır.

Sizin yer vermemizi istediğiniz, çalışmalarınıza dair eklemek istediğiniz diğer bilgiler nelerdir?

Bu imkânı biz verdiğiniz için teşekkür ederim. Öğrenci adaylarımızı geleceğe yön vermeleri için OSTİM Teknik Üniversitesine bekleriz.

Haftalık Ders Programı

YÖK Formatlı CV

Yayınlar