Ender ÇOKER

Ankarada, bir çok program olmasına rağmen, Ostim Teknik Üniversitesi E-Ticaret ve Pazarlama Programında okumayı ve bilgimi artırmayı seçtim. Peki, diğer öğrencilere göre yaşımın oldukça ileri olmasına rağmen, niye böyle bir üniversitede ve programda okumayı tercih ettim ? Emekli bir insan ve yaşımın 50’li yaşlarda olmasına rağmen, yaptığım araştırmalar sonrasında, bu bölümde okuma isteğim ve gayretim hayli arttı. Çevremdeki arkadaşlarımın çocuklarının, yeni bir üniversite olmasına rağmen, özellikle OSTİM organize sanayi bölgesinde uzun süreli uygulama ve staj imkanlarından bahsetmesi beni bu üniversiteye ve programa yönlendirdi. Bu bölümü kazandığıma gerçekten çok sevindim. Fakat, Pandemi belası nedeniyle, eğitimimizi bir sene boyunca uzaktan eğitim olarak aldık. Özellikle hocalarımızın yoğun gayretiyle, hem E-Ticaret sınıf derslerinde hem de İngilizce gibi genel derslerde, yüzyüze eğitimi aratmayacak şekilde teorik ve uygulamalı olarak derslerimizi aldık. İlk sene eğitimimizde benim farkettiğim en önemli husus, programımızın öğrenci odaklı olmasıydı. Öğrencilerin, mesai saatlerine bakılmaksızın, öğretim üyeleri ile irtibata geçebildiği, derslerde anlaşılamayan hususları serbestçe sorabildiği, ek derslerin planlanabildiği ve özel sorunlarının dahi paylaşabildiği bir sistemin var olmasaydı. Devlet üniversitelerinde, lisans ve yüksek lisans yapmış bir kişi olarak, böyle öğrenci odaklı bir yapıyı görmek oldukça zordur. Hele bölüm başkanımız Doğuş hocamızın ve Bora hocamızın, derslerin kavranmasına yönelik kendilerini çok fazla yıpratmaları ve öğrencileri amansız takibi takdire şayandır. Öğrencilerin sosyalleşmesi kapsamında kahve saatlerinin online olarak düzenlenmesi de bu salgın dönemindeki güzel faaliyetlerdendir. Bu program da diğer dikkatimi çeken husus ise ders içeriklerinin tespitine yöneliktir. Örneğin; bir E-Ticaret uzmanı veya dijital pazarlama uzmanın ihtiyaç duyduğu konular eksiksiz tespit edilmiş, nazari seviyede ve uygulamaları ile bize çalışacağımız alanlarda tam bir güven duygusu vermektedir. Çalışacağımız firmaları, bilgilerimizle aydınlatabileceğimiz ve yönlendirebileceğimiz inovatif bilgiler de programımızda yoğun olarak yer almaktadır. Artık insanların oturduğu yerden, bölgesel ve global olarak herşeyi internetten satın alma imkanının olduğu bir dönemde, geleneksel ticaret ve pazarlamanın payı oldukça azalmıştır. Web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile beraber E-Ticaret ve Pazarlama, tüm sosyal medya platformları, alışveriş platformları ve internetin ulaştığı her yerde ve sistemlerde rakipsiz hale gelmiştir. Bu rakipsizlik iş imkanlarını da beraberinde getirmektedir. Fizyoterapist oğluma iş ararken şuna şahit oldum; şu anda fizyoterapistten çok daha fazla E-ticaret uzmanı veya dijital pazarlama uzmanı aranmaktadır. Bu programda yer almak gelecek açısından çok büyük imkanlar vaat etmektedir. Çok daha iyi bir gelir vaat etmektedir. Benim açımdan ise emeklilikten maaşıma destek çok iyi bir ikinci gelir kapısı açmaktadır bana. Programımızın ikinci yılının ilk döneminde ve ikinci dönemindeki OSTİM sanayi bölgesindeki büyük firmalarda tam zamanlı işyeri ve staj eğitimleri, bu programın deneyim kısmı açısından eşsiz bir imkan sağlamaktadır. Böyle bir iş yeri eğitiminin çoğu üniversitede icra edilmesinin, imkanları ve fonksiyonları açısından, sağlanamayacağını değerlendiriyorum. Bu programı duyup da bu eğitim imkanını kaçıran öğrencilerin büyük bir kayıp yaşayacaklarını değerlendiriyorum.